Ica mitt i livet


fredag 8 mars 2013

... å så var det fredag.

IGEN. Ledig fredag. Igen. Lediga helger är en lyxvara som jag varmt tar hand om. Har man inget annat att lyxa till det med så kan man alltid tänka att själva ledigheten är lyx.

Igår var vi med svärmor till Vasa, jag och Elliot hade tänkt besöka en lekpark medan hon uträttade ett ärende. Det gick inte så bra. Därför att 1) Vagnen gick inte att montera ihop 2) Vi hittade ingen lekpark. Ja, vi hittade ingen lekpark för jag orkade inte bära på Elliot så pass länge. Men till nästa gång, kan någon tipsa om Vasas bästa lekpark? Får inte vara svårt att hitta för lantlollan! Måste gå att köra enkelt dit. Tack!

Istället for vi till ABC och rutschade. Roligt även det, tyckte lille herrn. Sen blev det SUVI-kirppis, och ojojojojojoj vad där fanns grejer. Jag vill dit igen. Utan barn och med tjockare plånbok. Sen for vi hemåt. På "vårt" ABC började lille herrn spy. Hur fräscht som helst. Sen gick resten av kvällen i magsjukans tecken. Sedan första spyan har jag också mått illa. Slår aldrig fel det där. Inbillningssjukan. (Ja, vi får väl se hur pass inbillning det är förresten!)

Idag har jag börjat dagen med en riktigt jäkla härlig springtur, ca 5 km. Idag hade jag flow, fasiken vad det var skönt.

Ja he va väl he.

Någon timme före spykalaset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar