Ica mitt i livet


söndag 10 mars 2013

å så en lördag och söndag på det!

Helgen har varit lugn och gemytlig. Fredagen spenderades hemma i allsköns ro. Hade som bekant inbillningsmagsjukan och kunde inte få ner ett glas vitt fast jag så gärna ville. Lördagen börjades med barnens dag i Tjöck, helt suveränt. Mer sånt. Barnen hoppade i hoppslottet, målade, pysslade, byggde lego, metade, sprang och sprang och sprang, föll ibland, upp igen, tjoade, tjimmade, åt korv och våfflor. Efter det for jag och Ellimannen hem och vilade i två timmar medan pappsen for iväg på bad och vinterbad. Sen kom en av dagens bästa stunder: springturen. Hade flow igår också. Det var så himla skönt. Efter det blev det umgänge med grannskapet, killarna gjorde ljuvlig pizza, jag fick ner både en stor bit pizza och ett glas rött. Kvällen avslutades med mello-final där vi betygsatte låtarna. Jag hejade på Ulrik, Robin och Lars. Louise på stark fjärde plats. 

Så att sån helg här. Pilderna vassegood:

Vänner

Ja, vad säger man. Nöjd-Gunnar. Uppdaterar med sports-tracker på facebook. Säkert irriterande för många. Men jag är STOLT! Efter 34 år som soffpotatis springer jag nu längre sträckor utan att dö. Det är stort för mig! Otroligt stort.

Nöjd Barnens dag-besökare. Heja Tjöck-Påskmark UF, mera sånt här, vi är  trogna besökare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar