Ica mitt i livet


tisdag 5 mars 2013

Känna på Livet.

Längesen sist, hej. Är det någon som läser?

Vad har hänt? Jag har fått känna på hur det är att vara totalt avslappnad. Jag har fått uppleva en givande och lugn arbetsplats. Jag har fått tillbringa massa tid med familjen. Jag har varit lugnare. Jag har varit lite rastlös men tack vare att jag fått jobba lite emellanåt så har det gått riktigt bra. Nästa vecka får jag både jobba och sitta på skolbänken. Vilken lycka!

Det är lite svårt för mig att vänja mig vid det här tempot. Jag är van med ett litet annat tempo. Lite andra krav på mig själv. (De kraven jag så envist hållit fast vid) Först nu när jag fått tid att fundera och reflektera så har jag insett vilka otroliga krav jag ställt på mig själv och min kropp och knopp. Att försöka att inte vara fröken Duktig Hela Tiden är inte det lättaste. Men jag gör mitt bästa. Försöker ta hand om mig själv, familjen, huset. Det är så längesen sist jag haft ORK med allt det här, det känns helt fantastiskt. De lediga dagar jag har fyller jag med lugn städning (läs, röjning i skåp och dylikt som fått stå och hopa sig under ett år), lek, ganska lite dator, joggingturer (just gotta love that), ganska mycket kreativitet (har hunnit möblera, fundera och har massa idéer). Flow helt enkelt. Nu krävs det "bara" en hel del pengar så kan jag ta itu med trädgården i vår... Höhö. Ja, det är ju det som är baksidan med att inte ha ett fast jobb. Da money. Men men, man kan inte få allt och man ska vara tacksam över det man får gratis här i livet. Vilket är MASSOR. Kvalitetstid. Värt massa.

Så lite bilder på det.

På min 35:e födis

Träd är så vackra! Det här är taget mitt ute i ingenstans under en löptur. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar