Ica mitt i livet


onsdag 20 mars 2013

Om arbetslösheten

Även om jag känner mig ytterst obekväm med arbetslösheten så har den ändå massa fina sidor. Och helt arbetslös är jag ju inte heller (tackolov!), jag har ju mitt inhopp och mina studier som håller mig igång.

Nåväl. Till de goda sidorna. Jag har blivit en bättre mamma. Lugnare, mer engagerad och har helt enkelt mera ork till mina barn. Jag har blivit mycket snällare mot mig själv. Motionerar regelbundet, äter bra. Jag har ork. Och tid. Jag får nästan lite ångest när jag tänker på hur mycket jag missat med Elliot när jag jobbat som en galning. Nå, jag tar igen det nu. Jag hoppas att jag bara är utan jobb en liten tid men under den här tiden tänker jag fanimej njuta som en galning. Jag tycker att jag är värd det helt enkelt. Jag tänker ägna mer tid åt mina barn, vara närvarande, leva i nuet, lyssna. Vi ska pyssla, gå ut i skogen, uppleva våren och försommaren... Jag ser framemot det. Jag såg  hur fascinerad Elliot blev igår när vi var ute i skogen på vår bakgård, då jag berättade om myrorna som låg och sov. Mera sånt. Upptäcksfärder. Picknic-korgar. Varm choklad och kakor.

Ja och sen så ska jag jogga av brinnkära livet! Fast först ska jag njuta av vad isen har att erbjuda, herremintiiid så vackert det var igår! Det kändes som att jag var ute och skidade med världen som enda sällskap. Det var jag och världen, jag skidade och världen var bara underbar.

Fotat från isen, spökhuset!

Det gäller att ha tungan rätt i mun.

Experiment groddar på gång.

Helt underbart.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar