Ica mitt i livet


torsdag 10 januari 2013

Min hörna


En sak jag är mycket glad över är (förutom stolen på bilden) att jag nuförtiden upplever mera glada och nöjda stunder än förr. Jag tror att det här är just det som är tjusningen med att bli äldre: tillfredsställelesen, känslan av att ha hittat sig själv, hittat rätt.

Det absolut bästa med att bli äldre har för min del varit just detta: jag är lugnare, är mer nöjd, har bättre självkänsla och självförtroende (men självkänslan kunde ännu förbättras snäppet), jag är gladare, berg och dalbanorna är inte lika branta längre liksom.

Det sämsta med att bli äldre... Det är oron. Oron över att något ska hända ens nära och kära. Den har i och för sig alltid funnits där för mig, men blivit mera påtaglig nu när jag inte längre känner mig sådär uppfriskande ung och odödlig längre. Oron över att något ska hända barnen, att mamma ska bli sjuk... Sånt.

Men ja, överlag så trivs jag i den ålder jag är nu och jag blir hela 35 bast om 16 dagar. Herreminjösses, JAG 35 år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar