Ica mitt i livet


tisdag 17 september 2013

Ryggskott o sånt


Den senaste tiden har jag levt med ett elakt ryggskott som gjort mig både sur och handikappad. Idag är dock första gången på LÄNGE som jag känner mig någorlunda i skick, månne det är tack vare vattenjoggandet igår? Det där med vattenjoggande förresten, det är ju så himla bra (säkert, jag vet ju inte men all motion är väl bra?) men nog känns det ju lite sådär småfånigt att glida runt sådär i bassängen. Bara jag kommer ifrån den känslan ska jag börja vattenjogga på riktigt...

Annars har väl saker och ting varit som vanligt, jag har varit lite frånvarande i väntandet på besked som verkar dröja, spänningen stiger men börjar bli mer inställd på att beslutet inte blir till min favör. Men sånt är livet hörni, det går inte alltid som man vill och det för en orsak!

Vi har också hunnit med lite skogspromenader, magsjuka och potatisupptagning. 

Foto: Uploaded with Phototastic for Windows Phone
Helt chockerad över dessa rosor! Satte ner små morsdagsrosor i våras (ni vet såna som säljs överallt i morsdagstider) och nu i höst blommar de som bara den och är stora som jag vet inte vad. Häftigt!

Skogsmullen Elliot (och den prickiga detaljen i bilden är Noel)

Magsjuk Elliot med vaktande Zombie-hund.
Foto: Nu ska vi ta upp päronen!! - Uploaded with Phototastic for Windows Phone
När man frågar Elliot vad han vill bli när han blir stor så är svaret bonde.


4 kommentarer:

  1. Vad väntar du på? :) Har man sagt A måste man säga B! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett besked om arbetsplats väntar jag på. Men har väntat lite för länge nu så det blev nog inte mitt denna gång! Men nästa så! :)

      Radera
    2. Oj! Hur ska du klara av jobb, skola och familj? Jag har svårt att bara hinna med jobb och lite fritid då och då. Inget illa menat, bara undrar. Ser så upp till de som klarar av att orka med både skola och jobb. Jag önskar att jag hade den tiden så jag skulle kunna börja studera.

      Radera
    3. Eftersom studierna är på distans så går det nog bra att kombinera, inte alltid så lätt men det går. :) Jag skickar ut sambon och barnet då jag har mycket läxor och så sitter jag och pluggar så länge det går. Nu vet jag ju inte hur det går i praktiken, eftersom jag inte har ett heltidsjobb nu. Råkar det bli så att jag får ett jobb (hoppas!) och inte orkar med studierna så måste jag ju tänka om. Studierna är beräknade att vara färdiga i maj 2014 och jag vill ju försöka orka till slutet. Men orkar jag inte så orkar jag inte, då får jag vara nöjd med vad jag lärt mig hittills, vilket är massor. :) Man skall ju inte göra med än vad man pallar med, så mycket har jag lärt mig här i livet... Det kommer säkert en dag när du har möjlighet att studera, för mig har det varit en önskan sedan LÄÄÄNGE men först nu kom möjligheten..,.

      Radera